Lastbil ikon Gratis fragt & returnering
Lastbil ikon 24 timers levering
Garanti ikon 10 års garanti

Handelsbetingelser for Ushi ApS

Generelle oplysninger

Ushi ApS
Niels Bohrs Vej 6
6700 Esbjerg
CVR nr.: 42034622
Telefon: 27 22 10 00
E-mail: kontakt@ushi.dk

Køb

Der tages forbehold for udsolgte varer. Varer sælges efter “først til mølle”-princippet, og din varer er først endeligt reserveret når din bestilling er færdiggjort. Bruger af rabatkoder og tilbud kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter og rabatkoder. Nogle varer sælges før varen er kommet på lager, så det på den måde er muligt er reservere en varer. Der er på produktsiden tydeligt gjort opmærksom på varer der ikke er på lager og som sælges forud for ankommelse på vores lager. Der trækkes selvfølgelig ikke betaling før vi afsender varen fra vores lager. Ved køb af varer der ikke er på lager, sendes alle varer som udgangspunkt samlet, med mindre andet er aftalt.

Betaling

Ushi ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, AnyDay, ViaBill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

  • Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
  • ViaBill giver dig mulighed for at købe varer nu og dele betalingen op i flere bidder. Helt og aldeles rentefrit. Hver måned betaler du som udgangspunkt et lavt minimumsbeløb. Men du kan til enhver tid vælge at betale et højere beløb – eller hele det samlede restbeløb.
    – Som standard betaler du en lille bid hver måned i 24 måneder.
    – Du kan vælge at betale mere i én eller flere måneder. Så bliver perioden selvfølgelig kortere.
    – Du kan også til enhver tid vælge at betale det fulde restbeløb.
    Læs vilkår for ViaBill her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Levering

Ushi ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 16 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 0 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen eller til pakkeshop hvis dette er valgt – medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med DAO, GLS eller PostNord.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Hvis hjemmelevering er valgt, og ingen er hjemme på adressen vil pakken enten blive leveret en anden dag, eller blive leveret til en pakkeshop.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-4 hverdage efter bestillingen alt efter hvilken leveringsmetode der er valgt.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

PostNord dag-til-dag levering

Alle PostNord pakker sendes kl. 16 alle hverdage. PostNord pakker kan forventes at blive modtaget allerede dagen efter.

DAO 2-4 dages levering

Alle DAO pakker sendes kl. 12 alle hverdage. Pakker med DAO kan forventes leveret efter 2-4 dage.

GLS 2-4 dages levering

Alle GLS pakker sendes kl. 12 alle hverdage. Pakker med GLS kan forventes leveret efter 2-4 dage.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Ushi ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Ushi ApS
Niels Bohrs Vej 6
6700 Esbjerg
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Forsendelser pr. efterkrav returneres automatisk til afsender.
Der modtages ikke pakker sendt til pakkeshop.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Derudover gives 100 dages pengene tilbage garanti, hvilket du finder mere information om her.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Vi afholder returneringsomkostninger hvis du kontakter os på tlf. eller mail inden returnering og får tilsendt en label til afsendelse af os. Du kan også selv afholde returnerings omkostningerne ved selv at betale for forsendelse ved returnering.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@ushi.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den Returseddel du finder her, og sende varen til:
Ushi ApS
Niels Bohrs Vej 6
6700 Esbjerg

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Det er vigtigt at du angiver vores navn Ushi ApS ved returnering da vi er flere virksomheder på adressen.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

100 dages pengene tilbage garanti

Der gives 100 dages pengene tilbage garanti på varer som ikke viser tegn på brug og leveres tilbage som leveret. Det vil sige i original emballage, med alle originale dele, og uden tegn af brug og fedtede fingre. Emballage skal også stå som ny, hvilket indebærer ingen buler, bukkede hjørner eller andre tegn på brug.

Hvis du returnerer varerne indenfor din returret periode, er det selvfølgelig reglerne for returret der gælder.

Hvis du er i tvivl så giv os endelig et kald eller send en mail.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@ushi.dk

Betingelser for nyhedsbrev

Vi trækker løbende lod om en vinder af 1.000 kr. blandt de tilmeldte til nyhedsbrev, Facebook konkurrence, Instagram konkurrence, og andre konkurrencer. Hvis du er tilmeldt nyhedsbrevet, vil du løbende være med i alle konkurrencerne.
Det er ikke tilladt at tilmelde sig konkurrencen med flere brugere, e-mail adresser eller andet. Overtrædelse af vores betingelser vil betyde udelukkelse af konkurrencen.

Gratis rivejern i dag

Køb for mere end 1.000 kr. i dag, så får du et gratis rivejern med. Knivsæt Kokkeknive
Holler Box